Výroba tiskovin - co je dobré vědět?

Rádi bychom Vás upozornili na několik důležitých faktorů, které je dobré znát před zadáním samotné tiskoviny do výrobu. Vyšší náklad zpravidla znamená nižší cenu za kus. Mezi nejběžnější druhy tiskovin patří vizitky, letáky, prospekty, plakáty, skládačky, nabídkové listy, firemní obálky, dopisní papíry, katalogy, výroční zprávy, časopisy, prezentační složky, samolepky nebo knihy a publikace, 

Pro orientaci uvádíme několik důležitých faktorů, které je dobré znát před tvorbou samotné tiskoviny.

Počet kusů

Vyšší náklad zpravidla znamená nižší cenu za kus. Počet kusů je velmi důležitý pro výběr tiskové technologie. Při tisku nízkých nákladů (cca do 500 kusů) je cenově výhodnější digitální tisk. U nákladů nad 500 kusů vychází cenově nejvýhodněji archový ofsetový tisk. Pro vysoké náklady je zase nejvhodnější rotační ofsetový tisk. Každá z těchto technologií má své klady i zápory.

Formát papíru

Formát

Formát tiskoviny je buď standardní řady A (nejpoužívanější), B, C (pro obálky) nebo vlastní. U katalogů a publikací je nutno vědět počet stran, který musí být násobkem čtyř. Papír Nejčastěji se tiskne se na ofsetový papír nebo křídový papír (lesklý či matný). Je možné tisknout i na další speciální papíry, kterých je velké množství, ale jejich cena bývá výrazně vyšší. Vzorky papíru Vám samozřejmě rádi ukážeme.

Barevnost

Barevnost se vyjadřuje zkratkou A/B. Např. 4/1 je tisk z jedné strany plnobarevný z druhé jednobarevný. Čtyřbarevný (plnobarevný) tisk je tištěn 4 barvami - azurovou (C), purpurovou (M), žlutou (Y)a černou (K), kterými lze namíchat libovolnou barvu. Plnobarevný tisk se označuje zkratkou CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK). Pomocí CMYKu se tisknou také barevné fotografie. Některé odstíny ovšem pomocí základních barev CMYK namíchat nelze. Například zářívá oranžová, zelená nebo stříbrná. Tyto barvy se dodávají nebo míchají přímo v tiskovém stroji podle vzorníku Pantone.

Nejběžnější druhy tiskovin

Vizitky, letáky, prospekty, plakáty, skládačky, nabídkové listy, firemní obálky, dopisní papíry, katalogy, výroční zprávy, časopisy, prezentační složky, samolepky, knihy a publikace, vstupenky, pozvánky, záruční plomby, krabičky, samopropisovací bloky atd.

Technologie dokončujících úprav

Ofsetový strojní lak, parciální UV lak, laminace (lesklá a matná), ražba, slepotisk, termoražba, vazba, perforace, výsek, alustar.

Proč vybrat právě nás?

Protože tvoříme věci, které fungují

Protože máme cit pro originální grafiku

A protože pro vás uděláme první poslední

Zaujala vás naše nabídka? Napište nám!

Co říkají naši zákazníci

Se studiem OOO jsme spolupracovali při otevírání naší první pobočky v Ostravě, kdy nám pomáhali při realizaci interiéru kavárny. Vše zvládli na výbornou v krátkém termínu, špičkové kvalitě a do realizace vnesli vlastní invenci a nápady. Můžu je vřele doporučit.
 

Erik Zlámal / Regional Director

Slide 1

OOO grafické studio je spolehlivým a flexibilním partnerem při realizaci projektů jakékoliv velikosti. Mohu se na ně obrátit s požadavkem na realizaci reklamních tiskovin či dárkových předmětů, přičemž vždy přijdou s něčím novým a netradičním při dodržení vysoké kvality výstupů. Jsou také schopni představit komplexní řešení v oblasti online komunikace (web, SEO, PPC) s využitím těch nejmodernějších trendů.

Jan Tic Marketing Communication Manager

Slide 2

Naše spolupráce začala před osmi lety redesignem obalů likvidátoru pachu ALP. S prací jsme byli nadmíru spokojeni a základ designu používáme s drobnými úpravami úspěsně dodnes. Postupně se naše spolupráce rozšířila na redesign logotypu a firemní identity, internetové stránky, letáky, katalogy a kreativu, při tvorbě reklamních kampaní. Rád bych také vyzdvihl osobní přístup a vysokou odbornost p. Dvořáka.

David Rašmadžian jednatel společnosti ALP ECOLOGY

Slide 3

    Nestali jsme se odborníky přes noc

    16+

    let zkušeností
    a každodenní praxe v oboru

    750+

    klientů s námi spolupracovalo
    opětovně nebo nás doporučilo

    8 500+

    úspěšně zrealizovaných
    a předaných projektů

    99 500+

    vyřízených telefonátů a e-mailů
    ke spokojenosti zákazníků

     

     

    ERA
    T-Mobile
    Vodafone
    Kofola
    Česká obchodní inspekce
    Česko-sloveská obchodní banka
    DHL
    Mipl
    Ostravské vodárny a kanalizace a.s.
    Železárny a Drátovny Bohumín
    Poštovní Spořitelna
    Fajn zmzlina
    Okin Facility
    Hlavní město Praha
    Trestles
    Viega
    Makro
    Moravskoslezský kraj
    OSBAU
    Diamant
    Vitkovická střední průmyslová škola a gymnázium
    Metrostav
    Sareza
    Kavis
    Zlatá Studňa
    Huawei
    Blue Style
    ALP ecology
    Schindler
    Abena
    GreenGas
    Isolda
    Talkey
    Kimex group
    Hellors
    Spice box
    NetDirect
    Holver
    MSIC
    ClineX
    Fin-stal
    OCHI Inženýring
    RAMA Moravia
    Betochem
    GP Servis
    Volejte, pište
    603 818 636